Perşembe, Ağustos 17, 2006

ikea

Dün akşam IKEA'daydık. Bakmam gereken bir kaç şey vardı. Belki bir masa belki bir komodin...

İlk defa gidiyordum ve kataloğuna o kadar çok bakmışım ki, çok fazla şey ummuşum. Ne umdum ne bulamadım.

1- ortamı çok soğuktu. kataloglarda sıcak ev havası çizdiklerinden gidince bir depo ile karşılaşmak tuhaf oluyor. Belki biraz daha ortamı canlandırabilirler...
2- mobilyalar gösteri alanında deforme olmuşlar. çoğunun kapakları bile doğru dürüst kapanmıyordu. onların orada ne kadar kaldığını bilmiyorum ama insan kendi evinde de aynı şeyle mi karşılaşacağını soruyor.
3- isveçliler güzeldir. (2 defa gittim ondan biliyorum) bu kadar çirkin tasarımcıyı çok mu aradılarda buldular. hadi buldunuz da niye heryere devasa resimlerini koydunuz. zaten soğuk ortam bir de siyah beyaz, cani fotograflarına benzer fotograflar koymuşlar. diken diken geziyorsun içerde...
4- güvenlik adamları biraz tuhaftı... (tuhaf tuhaf bakıyorlar, anlamadım...)
5- bazı malları insanlar didik didik didiklemiş. dağınık ve kirli bir görünümü vardı. (havlular, yastıklar vs tekstil ürünleri)
6- fiyatlar ucuz kesinlikle değildi.
7- keşke mobilyada tahta ile plastiği bu kadar yanyana kullanmasalardı.

neleri sevdim:
1- etrafa kalem koymuşlar. benim gibi kalem fetişisti için süperdi.
2- ne alacağını bilerek gittiğinde dışarıya göre ucuza şeyler bulunabiliyor. aksesuralarda özellikle
3- sağa sola oturacak yerler yapmışlar. süper!
4- dekorasyonunu yaptıkları yerleri çok iyi yapmışlar. insanın olduğu gibi alası geliyor. 50m2 çözümlerine bayıldım.
5- basit çözümlerde üzerlerine yok

belki bir aç defa daha gitsem severim... ne bilim

Hiç yorum yok: