Cuma, Aralık 01, 2006

Papa İstanbul'da

Papa'nın gelişi nedeniyle yollarda kapansa, trafik de alt üst olsa bunda Papa'nın bir suçu yok... Neticede bir şehri idare edemeyen görevliler olduğu kesin!

Papa'nın gelişi bence muhteşem bir şey. Çünkü kendisi bir din adamından ziyade ciddi etkileri olan bir siyaset adamı. (vatikan ne de olsa bir ülke!) Türkiye'yi ziyareti de bu anlamda iyi değerlendirildiğinde bizim için çok kazançları olabilecek bir ziyaret. Her şeyden önce özgürlük ve iletişim adına atılmış çok ciddi bir adım. (kendi kendine kapanmış toplum kadar sona götüren bir şey yok bence)

Hürriyet gazetesinin bugün çıkan haberinden bir alıntı: (Nuri Yılmaz)

Papa’nın Hz. Peygamberle ilgili sözleri herkesi incitmişti. Türkiye ziyaretinde Papa, diyaloğun devam edeceğini, davranışlarıyla da göstermiş oldu. Ayasofya’ya gittiğinde, dua etme ve kutsama gibi bir girişimde bulunmadı. ’Ayasofya bizimdir’ gibi Müslümanları rahatsız edecek bir görüntü sergilemedi. Sultanahmet Camii’deki davranışı da bizi çok mutlu etti. Kabe’ye doğru huşu içinde dua etmesi Müslüman dünyasına büyük bir jest oldu. Papanın, ilk defa Kabe’ye yüzünü dönüp, kıyama durup dua etmesi ilk kez oluyor. Namazın şartlarından biri olan kıyamı yerine getirdi.

3 yorum:

gaykedi dedi ki...

Koca Papa(z)

(Demirel bu anısını bir tv kanalında anlatmış, Ben de Fikret Bila' dan okudum) "Papa 1966'da da Türkiye'ye gelmişti. Ben o zaman başbakandım. Papa, Efes'e gitmek istemiş. Ben de o zaman dışişleri bakanı olan İhsan Sabri Çağlayangil'e dedim ki, 'al Papa'yı İzmir'e, oradan da Efes'e götür'..Sabri Bey, Papa'yı İzmir'e götürmüş, oradan da arabayla Efes'e gidiyorlar. Arabanın arkasında sağda Papa, solda da İhsan Sabri Bey oturuyor.Papa özel kıyafeti içinde. Vatandaşı selamlayarak gidiyorlar.Bazen vatandaşlar durduruyor arabayı. Böyle bir anda bir kadın arabaya yanaşmış, İhsan Bey'e demiş ki: - Koca Papaz hanginiz? İhsan Bey de: - Yahu, kadın demiş, benim papaza benzeyen bir tarafım var mı? İşte Koca Papaz bu, diye Papa'yı göstermiş, sonra sormuş: - Niye soruyorsun Koca Papaz'ı? Ne yapacaksın? "Hiç" demiş kadın: - Kızım hasta da okutacaktım."

İşte Anadolu insanının kültürü budur. Hoşgörüsü budur. Din adamına saygısı budur. Halktan seçimlerde güzel bir tokat yiyen Saadet partisi halen ateşe körükle gidiyor...Geçen gün Herkül Milas' ın bir yazısında okudum bir İtalyan gezginin 1788 yılında yazdıklarına bakın; "Londra ve Paris' teki hoşgörüsüzlüğü tatmış olanlar, burada bir kiliseyi, bir cami ile bir sinagogun arasında, bir dervişi bir keşişin yanı başında görünce çok şaşıracaklar.Kendi dininden böylesine farklı bir dini bu hükümet nasıl kabul eder anlamıyorum...Hele halk arasında ki hoşgörüyü yaşayınca daha şaşırırsınız: Türk, Yahudi, Rum, Protestan, iş ya da eğlence konusunda öylesine uyum içinde sohbet ediyorlar ki, sanki aynı ülkeden ve aynı dindenmişler gibi"....Fazla söze gerek var mı...Neler oluyor bize Allah aşkına? diyeceksiniz ki Papa İslam hakkında ileri geri konuştu bütün tantana bu yüzden...ben bu fikre katılmıyorum bana inanın şeriatçı tayfası bu olay olmasaydı da gürültü çıkartırdı...

http://www.gaykedi.blogspot.com/

Banu dedi ki...

güzel bir yorum :) teşekkürler!

Tricky dedi ki...

Televizyon Makinasında, medya arkası bölümünde Papa'nın Kıyama durmasıyla ilgili bir televizyon kanalı haber yapmış. (Sanırım Flash TV). İşte bu haber programında spiker canlı olarak Kelime-i Şahadet getirerek Papa'yı müslümalığa davet ediyordu. Dumur oldum. Gerçekten insanlar boyle abuk şeyleri neden izlemek ister anlamıyorum.