Salı, Mayıs 11, 2010

Yazmayı bilmeden yazar olmak, okumayı bilmeden konuşmacı olmak ve düşünmeyi bilmeden yorum yapmak

Herkese sınırsız özgürlük, her ağzı olan konuşsun, her kalem bulan yazsın... Herkes özgür olsun ama lütfen bana da bu insanların yaptıklarından uzakta bir hayat yaşama özgürlüğü verilsin.

Gazetelerin haberlerine yapılan yorumları mazoşist bir zevkle okuyorum. Bu tıpkı bende tv'deki o magazin programlarını seyretmekle aynı hissi veriyor. İçi boş, daha iki kelimeyi yanyana getirip düşünmeyi beceremeyen bazı insanların yazdıkları çoğu.

Hangisi daha korkunç bilemiyorum, onlarla aynı toplumda olduğunu bilmek mi, onlarında bu toplum hakkında hakkı olması mı, onları biraz olsun geliştirmek için hiç bir şey yapamamak mı, yoksa onlardan biri olmamak mı?...

1 yorum:

Beril Öke Gülen dedi ki...

Onları değiştirmek için hiçbir şey yapmamak, Yakup Kadri Karaosmanoğlu'nun "Yaban" romanında varılan sonuç buydu sanırım..
Yakın çevremizdeki yanlışlıkları ya da bilgisizlikleri değiştirmeye çalışmayıp, izlediğimiz "Bana ne!"ci zihniyetin sonuçları olduğunu düşünüyorum..
Atatürk de "Bana ne!" demediği için çok şanslıyız, yoksa daha da yaşanılmaz bir ülkede yaşıyor olabilirdik şu anda.
Bir neden de şu olabilir tabii; bilgi cimriliği..
Birisiyle bilgisini paylaşırsa, ondan birşeyler azalır diye düşünenler var sanırım, bildiklerini kendilerine saklayanlar, kendini özel hissedenler..