Pazartesi, Temmuz 26, 2010

Satış ve Pazarlama

Geçen yıl yaptığım iş hakkında konuşuyordum. (o aralar yaptığım desem daha doğru) pazarlama vs diye bahsederken fark ettim ki onun pazarlamadan anladığı ya da bildiği diyeyim, kapınıza gelip tencere satan kişiler kadar... Bu bahsettiğim kişinin "avukat" olduğunu söylemeden de ayrıca geçemeyeceğim.

Hayır, saçımı başımı yolmadım bu sığlık karşısında. Eğitmenlik de yapmadım. Sadece dalga geçtim sıkılıncaya kadar. (Şükürler olsun ki sıkılgan bir insanım)

Pazarlamanın ne olduğunu isteyen gitsin ders kitabından okusun. Tanım yapmanın gereği yok... Ama unutulmaması gereken  4 kuralını söylemek işime gelebilir:

4 P
- Price = Fiyat
- Product = Ürün
- Place = Yer
- Promotion = Tanıtım stratejisi

Yani: Hangi ürünü, nerede, ne şekilde ve hangi fiyattan sunacağınız strateji...

Hiç yorum yok: