Pazar, Temmuz 10, 2011

yenilenme...

sürpriz sürpriz... tam da yenilenme üzerine bir kaç cümlecik yazacaktım blogger da kendini yenilemiş. tüm dünya bir arada adım atıyoruz demek ki

30 larımdan sonra fark ettim. bir anda dünyam değişiyor. bir an öncesinin insanı olmuyorum artık. beğendiklerim, yaşam görüşüm, kendime bakışım her şeyim değişiyor. bu sabah işte sabahın 6 sında 4 saatlik bir uykuyla uyanıp, her şeyin aynı olmayacağını anladığım, böylesine bir sabahtı.

neyin tetiklediğini tam olarak bilemiyorum. belki geçmişten bir anda önüme çıkan birinin hayaleti etkili olmuştur ya da okuduğum bir şeyler, ya da düşüncelerim beni iteleye iteleye kenara kadar götürmüştür ve bende özgürlük hissiyle kendimi aşağı bırakmış, rüzgarın keyfini çıkarıyorum şimdi.

eskiden çok keskin değişimler oluyordu, sonra yumuşaklaşmaya başladı her şey, sanki yaşaya yaşaya törpülendim de artık bayır aşağı neşe içinde yuvarlanıyorum. (peynir yakalama yarışmasındaki peynir gibi)

bu sabah kendimi guru*mu düşünürken buldum. benim hiç gurum olmadı sanıyordum. yalnızlık içinde kendi kendime dünyanın en gerçek ama en acı şeyini yapıyordum; yani gerçekten yaşıyordum sanıyordum. sonra fark ettim ki hayır, bir gurum var. evet ama yanımda değil! ihtiyacım olduğunda ihtiyacım olan şeyi bulmamı sağlayan nice değerli dostlar gönderiyor bana. bugüne kadar yaptığım her şeyin bir nedenin olduğunu gördüm. işe girişim, işten ayrılmam, bir iş kurmayı düşünürken kendimi başka bir şeyler yaparken bulmam, sonra bir anda bambaşka bir iş yaparken bulmam ve sonra yeniden bir işe girerken burada da bambaşka bir dost... hepsinden inanılmaz değerli şeyler öğrendim ve yaşamım onların beni aydınlatmasıyla anlamlandı...

dostlarımdan bir tanesine bu sürecin nasıl başladığını öğrenmek istiyorum dedim. niye diye sordu. bu sana ne katacak ki? başlamış keyifli bir sürecin tadını çıkarsana niye sorguluyorsun diye içinden geçtiğini düşündüm. eğer kendiminkinin nasıl başladığını bilirsem diğer insanlar içinde kendi deneyimimi paylaşarak onlara yardımcı olacağımı söyledim. sonra bir anda deniz kenarında, gölgede sakin bir zihinle düşünürken nedenini buldum. bunu ben kendim istemiş ve buna niyet etmiştim. çünkü anlamsız ve boş gelen bir hayattan bıkmıştım o zaman....

* guru öğretmen demektir...

Hiç yorum yok: