Cuma, Temmuz 24, 2015

Ben Giderim Batum'a da Batum'un Batağına

Batum'a gittim Ramazan Bayramında. 3 gün 2 gece çılgınca macera, eğlence vs.

Öncelikle Batuma gitmenin iki kolay yolu var. İlki THY'den Batum bileti almak ki gidiş dönüş epeyce tuzlu. Diğer yolu da Hopa'ya bilet almak. İşin garip yanı aynı uçağa biniyorsunuz, aynı hava alanına iniyorsunuz. Sonra onları Havaş otobüsleri ile alıp, Hopa'ya götürüyorlar, sizi de hava alanında kaderinizle baş başa bırakıyorlar ama siz daha fazla ödüyorsunuz. (Oran yaklaşık 1/2)

Gürcüstana TC kimliğinizle giriş yapabilirsiniz. Yurt dışı çıkış harcı ödemiyorsunuz. Hava alanında bir kağıt verdiler üstüne "çıkış" diye damga bastılar. Onu ve uçağın boarding kartını atmayın, Gürcüstana girerken gösteriyorsunuz. Ülkeye geri döndüğünüzde de o kağıdı "giriş" olarak yeniden damgalıyorlar. 

Gitmeden önce araştırmıştım. Hava alanından şehir merkezine 10 nunmaralı belediye otobüsü gidiyor. Otobüsün rotası sahil yolundan şehir merkezine ve gidiş dönüş (2 kullanımlık yani) biletini 1 lariye otobüs içinden aldım. 

Kaldığım oteli booking.com dan bulmuştum. Antika otel. Adı gibi antika değil ama. Küçük, temiz, merkeze yakın. Zaten şehir çok küçük. Otelden sahile 15 dakikalık yürüme süresi ile ulaşabiliyorsunuz. Otelden hava alanı taksi 10 lari. Bu oteli seçerseniz kendilerini doğrudan arayıp fiyat sorun, daha iyi bir fiyata alabilirsiniz odayı.

İngilizce konuşan az, Türklerle sık karşılaşsanız da ben Türkçe ile idare ederim diye çok düşünmeyin. Rusça ve Gürcüce en çok konuşulan diller. 

Sahilde yol üzerinde bir kaç yerde Tourist Info kutu ofisleri var. Harita alacaksanız ve tur ayarlayacaksanız yardımcı olmaya çalışıyorlar. 

Yaz zamanı sahil muhteşem haliyle. Gece 2 - 3 e kadar sahil canlı ve dolu. Ben yalnız gittim ve tehlike hissettirecek en küçük bir şey yaşamadım. 

Tütün ve alkol çok ucuz. Düşkünseniz değerlendirebilirsiniz. 



Otelimin yolunda herhalde en çok gördüğüm yer bu kilise oldu.


Vay, muhteşem dönme dolap diye bağırdım!


Dönme dolabı görüp de binmemek olmaz!


Gece keşfi de çok keyifliydi!

Sabah da aynı meydan, aynı görünüyor mu acaba dedim, gittim hemen baktım!

Bir sonraki geziye kadar!

Hiç yorum yok: