Salı, Mart 13, 2007

nardis ve jazz, Baudelaire ve kötülük çiçekleri ve son olarak shubumi!

Shibumi olağan görünümlerin altında yatan gizli üstünlükleri anlatır. Bilgiden çok anlayıştır. İnsan onu elde etmez keşfeder. Bilgiden geçip basitliğe varır.

olağan görünüm altında yatan gizli üstünlük.
o kadar doğru bir söz ki, cesaretle söylenmesine gerek yok.
o kadar dokunaklı ki, güzel olmasına gerek yok.
o kadar gerçek ki, sahici olmasına gerek yok.
bilgiden çok anlayış, ifade dolu bir sessizlik.
kendini kanıtlama gereği duymayan alçakgönüllülük.
zarif bir basitlik.
büyük bir ruhsal rahatlık ama pasiflik değil.
hakimiyet peşinde olmayan otorite.
elde edilemeyen ancak keşfedilen.
bilgilerden geçip basitliğe varmış

Bu alıntıları bu sabah buldum. Neden?

Dün gece Galata Kule'sinin dibinde bir yerde Nardis isimli bir jazz clubda canlı performans dinledik. Hangisi güzeldi sayamam. Çünkü saymakla bitiremem. Jazz seviyorsanız mutlaka yapın.

Gece çıktıktan sonra yürüyerek Taksime çıktık ve oradan eve doğru yola çıktık. Gecenin o muhteşem atmosferi yıllardır gelmeyen ilham perimi dürttü ve kısa bir şiir bile yazdım. (Buraya yazarım belki ama iyi değil. Çünkü yıllar sonra olunca tatmin edici gelmiyor)

Eve döndüğümde ise o ruh hali içinde Baudelaire'in kötülük çiçekleri şiirlerini okudum.

Kısaca gece çok masalsıydı ve sabah uyanmadığım kadar dinç uyandım.

ve bu sabah okuduğum diğer kitaptaki şubumi beni uyandırdı ve bu muhteşem dizelerle karşıladı beni.

hayat ancak uyumlu yaşadıklarımızla yaşanabilir bir yer...

Hiç yorum yok: