Pazar, Aralık 18, 2016

Ekimde Paris - Sadece Soğuk Oluyor

Bir konferans nedeniyle 3 günümü Paris'e geçirdim. Tabiki gün içini konferans alınca da bana da Paris'in geceleri kaldı :)

Otelimi şirket konferansın yapıldığı yere yakın bir yerden ayarladı.(Hotel Westside Arc de Triomphe) Küçük temiz güzel bir oteldi. İlk defa gelen biri olarak ulaşımı biraz zor olmakla beraber konferansa yakın olması sebebiyle bence muhteşemdi. Sabahları yürüyerek gidebildim. Otelin bulunduğu yer Zafer Takı'na (Arc de triomphe de l'Étoile) yakındı. O yüzden en çok bu binayı gördüm. Üstüne çıkmadım ama. Ayrıca Şanzelize Caddesinede (Champs-Elysees) çok yakındı.

Hazır yoldan bahsetmişken geldiğimde toplu taşımayı kullandım. Ama hem çok uzun sürmesi hem bavul taşıma derdi hem de Paris ulaşımının kendini bile aşmış olmasından (kaybolma korkusu diyoruz buna) dönerken Blue Shuttle'dan transfer hizmeti aldım. Gayet anlamlı oldu, keşke giderken de alsaymışım.

Konferans sonrası akşamlar benim olduğu için hiç bir müzeye giremedim. Ama bunu bir sonraki seyahatime saklayacağım. 



Evet ne yazık ki Paris'in o çok övülen yemeklerinden de yiyemedim pek. Kışın gidince benim gibi bir nanemolla hemen dağıldı. Sadece tek gece otele yakın bir restoranda yedim. Fena değildi. Tatlımı yaktılar, sonunda da kalsiyum sandoz tadında bir tatlı oldu. Daha sonra etkinlikte tanıştığım bir arkadaşla Opera binasına çok yakın olan Lafayette isimli bir merkezde yemek yedik. Burayı tavsiye ederim. 

Hava çok soğuk olmamakla birlikte sisliydi. O yüzden Eyfel Kulesini (La tour Eiffel) aşağıdan keşfettim. Elimde telefonuma indirdiğim Paris haritamla birlikte her yere yürüyerek ulaşabildim. Evet, muhteşem bir metro ağı var ama benim için çözmesi biraz zor oldu. Benim için günlük 12 km ortalamada yürüyüş anlamına geldi ki mutsuz değilim. Yürümek şehrin dokusunu anlamak adına çok iyi bir tercih olur


Bu da katıldığım etkinlikten. Oldukça kalabalık ve etkileyici bir etkinlikti!


Bir sonraki gidişimde niyetim müzeleri gezmek. Muhtemelen Haziran iyi bir tercih olur ve otelimi de Opera binasının yakınından bulmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: