Perşembe, Mayıs 31, 2007

eskiden kalan ve geleceğe ait olan

Size anlatacagim hikayem oylesine ders verici ki, gozun icinde bir igne ile yazilmis olsaydi okuyan kisi icin gercekten ders verici olurdu. *

Bizden oncekilerinde anlattigi gibi:

Hayatin tamami kisilik bozuklari yelpazesi insanlari gibi... Siz histrionik bozukluk dediniz. Ben size bordeline’dan, asosyallerden, bagimlilardan, cekingenlerden, manyaklardan, naristlerden veya obsesiflerden bahsedebilirim. Bunlarin icinde yine de en cok borderline’lari severim. Cunku yedi duvelin edemedigini ederler kendilerine... gercek ders no:1. sana kimse ders veremez.

Tum bu kisilik bozukluklari ve onlarin daimi sahipleri artik hic ilgimi cekmiyor ama. Bir zamanlar “neden?” sorularimin cevaplarini bulmak icin deli divane okudugum psikiyatri kitaplarimi da tozlu raflara kaldirdim.

Gercek olan tek seyi ancak yasarken gorebiliyorsun.

Gercek olan tek sevgi, o kisinin size bakarken gozunun icinde gizli. İlk gordugumde anlamadigim, ama gormeye devam ettikce anladigim his. Kolay olmadi bulmak. Ama buldugumu biliyorum. Her an kaybedebilebilir oldugunu da. Bu sevgiyi sadece iki kiside gordum. Biri askti, digeri ise arkadas sevgisiydi.

Yasam nefes aldigim yerde. Yasamin mucizesi de gercekten yapmak istedigim seyin icinde gizli. Kendimi 2000 m’de havada salinirken buldugumda gercekten olmak istedigim yer burasi demistim. Kendimi gunesli piril piril bir gunde kucuk bir teknede buldugumda da boyle diyecegim veya bir dag gecesinde yattigim yerde yildizlara bakarken de, yuzumde ruzgari hissettigimde de...

Bir gun cok yaslanacagim. Yapayalniz kalacagim. Coluk cocukta olmayacak etrafimda, sevgili de, aile esrafindan biri de... (gorunen koy klavuz istemez neticede) sonra donup sahip olduklarima bakacagim. Sinir, stresden kaynaklanan hastaliklarim, buyuksehir hayatinin getirdigi yorgunluk, tahammulsuzluk ve mezara goturemeyecegim (hatta belki sahip olmayacagim) bir minik miktar para. Tum bunlarin yaninda biriktirilmis hevesler, gerceklesmemis hayaller, kirginliklar, pismanliklar ve kizginliklar da mi olacak? Coktan attim hepsini bir kenara. Yalniz, uc kurussuz ama istediklerini yasamis bir yasli olacagim ben.

Giden insanlari coktan geride biraktim sirf bu nedenlerle. Soylenmemis sevgi sozlerini de. Keskeleri de... yaslaninca guzel bir ani olmayacak her seyi sildim cikardim. Sirf laf olsun diye yapilan toplumsal aktiviteleri de kaldirdim, dayanamadigim insanlara dayanmaya calismayi da...

Hiç yorum yok: